Werknemers als ambassadeurs inzetten vergt een zorgvuldige aanpak, maar kan een grote impact hebben.
Werknemers als ambassadeurs inzetten vergt een zorgvuldige aanpak, maar kan een grote impact hebben.
Door de toenemende populariteit van social media en andere ontwikkelingen moeten PR-mensen hun aanpak aanpassen.
Door ze recycleren via social media haal je meer rendement uit je perscommunicatie-acties.
Slimme verzendijsten gebruiken verhoogt het rendement van je persbericht.
Een minister of een andere politicus inschakelen draagt er zelden toe bij dat er meer journalisten naar je boodschap zullen luisteren.
Hou de communicatie met je klanten helder en aangenaam in alle berichten die je hen stuurt.
PR-stunts leveren weinig op als ze niet kaderen in een professioneel opgesteld en uitgevoerde PR-strategie.
Alleen Twitter gebruiken om impact te maken op social media lukt alleen als je al bekend bent - in het andere geval bouw je best eerst een publiek op via een blog.
Probeer te vermijden dat het beeld dat je wilt uitstralen ondermijnd wordt door zaken die niet bij dat beeld passen.
Niets helpt meer om geregeld in de pers te komen dan een goede relatie opbouwen met journalisten.
Directies hebben tijdens sociale conflicten de neiging om zich te verstoppen, waardoor ze de communicatie volledig overlaten aan de "tegenpartij", die ervoor zorgen dat de wereld alleen hun visie op het conflict te zien krijgt.
Met deze vijf tips zorg je ervoor dat je zo weinig mogelijk, maar wel nog alle relevante e-mails van pr-mensen krijgt.
Journalisten krijgen soms tot honderden mails per dag, dus zorg voor een heldere en aantrekkelijke onderwerpregel als je ze mailt.
Om opgepikt te worden door journalisten moet je persbericht of verhaal voldoende nieuwswaarde bevatten, en dus minstens voldoen aan een aantal van deze criteria.